Jakie są przyczyny znikania? Jakie skutki znikanie pociąga za sobą?
Czy akt zniknięcia_znikania można traktować jako potencjał?Pytamy o źródła i definicje znikania; o figury, osoby i postaci, które w ten czy inny sposób próbowały zniknąć_zniknęły_nigdy nie istniały. Za pomocą różnych strategii uczymy się znikać, nie istnieć. Znikanie_nieistnienie jest czymś, co istnieje i co jesteśmy w stanie praktykować. Interesują nas niemal wszystkie aspekty znikania: te zupełnie osobiste, polityczne, ekologiczne, językowe; te wirtuozerskie, te najcichsze, te o których nikt się nigdy nie dowiedział; znikające choroby, stany zakochania, przyjaźnie; znikanie masowe, zniknięcie z życia publicznego, zniknięcia zaplanowane; powolne zanikanie krajobrazu, który znamy.
Postaramy się zniknąć w imię rewolucji przeciwko wszechobecnej energii, ciągłej mobilizacji zasobów mentalnych, agresywnej kreatywności i społecznej przemocy.
JAK ZUPEŁNIE ZNIKNĄĆ?
V. Popova, G. Trajkowska, A. Cognac
Twórcy_czynie: Vera Popova, Gosia Trajkowska, Adrien Cognac
Maski: Urszula Szkudlarek
Lektor: Tytus Szyluk
Foto: Karolina Gorzelańczyk
Produkcja: Stowarzyszenie Scena Robocza
Premiera: 16 X 2020
Premiera w ramach konkursu rezydencyjnego NOWA GENERACJA
Twórcy_czynie
Adrien Cognac
Zajmuje się nowymi mediami, w szczególności ich aplikacją na żywo. W swoich pracach szuka nowych sposobów do włączenia takich mediów na scenie, tworząc z nich integralną część przedstawienia, często za pomocą interaktywności. Ponadto, od 2009 Adrien Cognac jest członkiem zespołu Merkabah, zespołu muzycznego z którym występował na scenach takich festiwali jak Primavera Sound (Barcelona, 2016), Off Festival (Katowice, 2012 i 2014), Open’er Festival (Gdynia, 2010), i wiele innych.
Gosia Trajkowska
Jest performerką, artystką wizualną i reżyserką. Wraz z Verą Popovą wyreżyserowała spektakle KRYM (prod. Sztuka Nowa/Teatr Ósmego Dnia), Pink Bitterness. Księżniczki (Sztuka Nowa) i Kolacja (Republika Sztuki Tłusta Langusta). Studiuje sztukę mediów w Akademii Sztuki w Szczecinie. Od roku 2018 razem z Verą Popovą współtworzy nieistniejący kolektyw artystyczny The Picnic Group.
Vera Popova
Performerka, choreografka i reżyserka. Od roku 2018 razem z Gosią Trajkowską współtwórczyni nieistniejącego kolektywu artystycznego The Picnic Group. Współtwórczyni spektakli „Manifest 1 (Extinction Rebellion)” i „Manifest 2 (Polska to chory kraj)” w ramach 3kolektywu, KRYM (Sztuka Nowa), Pink Bitterness. Księżniczki (Sztuka Nowa), Kolacja (Tłusta Langusta). Performerka m.in. w spektaklach: „Pompa Funebris” (reż. Pol/Żakowski, Sztuka Nowa), “Kijowska” (reż. Dima Łewycki, Biennale Warszawa), „7 pieśni o Awangardzie” i „Przed Wojną. Wojna. Po wojnie” (reż. Grzegorz Laszuk, Komuna//Warszawa), Sideways Rain” (reż. Guillermo Botelho, Cie Alias, Ciało/Umysł).